niedziela, 8 maja 2016

Niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swe kanapki mają - pajda z rzodkiewką

Niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swe kanapki mają - może niedokładnie tak pisał to Mikołaj Rej - ale jak można wyczytać w literaturze, zajadał się z przysmakiem taką kanapką.

Panie i Panowie - oto dzieło kuchni renesansowej - proste i skromne jak na kalwinistę przystało, oto przed Wami:

Pajda z rzodkiewką


  • pajda chleba
  • kilka rzodkiewek
  • ciut masła
  • szczypta soli
Wytwór prosty, jak na miłośnika życia człowieka poczciwego przystało: chleb posmarować masłem, ułożyć zgrabnie pokrojone w plasterki rzodkiewki, posolić do smaku.

Zgłaszam do akcji "Biało-czerwono na talerzu"

2 komentarze:

  1. Mnie nawet zadawala kanapaka z masłem, szczególnie, że piękę chleby :D

    Pozdrawiam serdecznie
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś też piekłem (choć na ogół w maszynie tylko). Obecnie korzystam z gotowców, ale planuję wrócić do samodzielnego wypieku.

      Stęskniłem się za moim czeskim chlebem kminkowym.

      Usuń

Spodobał Ci się ten wpis?